Annandag jul

Var ute med Isan och Danne i går. Vi var på Candy, kanske inte det bästa stället med med trevligt sällskap blir det alltid roligt! Isan och jag var hos mig innan vi stack in till stan, vi tittade på Fyra Bröllop och En Begravning och hon plattade mitt hår. Borde platta det oftare. Hm... Sen stack vi in och mötte Danne på Centralen.

Isan och jag tog nattbussen hem vid halv tre och satt på den i en timme. Gillar verkligen inte att den tar sån tid! Men, men vad ska man göra. När vi hade kommit till Handen så ringde jag mamma och frågade om hon kunde möta mig vid bussen, gillar inte riktigt att gå den vägen när det är så mörkt. När vi hade gått en bit och var nästan hemma så sa mamma att hon hade ramlat och trodde att hon hade brutit armen. Så när vi kom hem var det bara att kolla hur det var, hon hade jätteont så jag fick väcka pappa så att han kunde köra henne till Huddinge sjukhus. Jag gick och la mig och vaknade runt halv 12. Riktigt skönt att sova ut!

När jag vaknade pratade jag med pappa och fick reda på att de hade kommit hem vid 7 tiden så det hade gått fort på akuten och mamma hade fått en mittella liknande grej att ha armen i. Hon hade brutit den men på ett sånt sätt så att det inte gick att gipsa så nu får vi hoppas att det läker bra. Hon skulle tillbaka om två veckor igen och röntga och gå till ortopeden. Tur i oturen var i alla fall att det var vänstra armen hon hamnade på då hon är högerhänt.

Isan kom och plockade upp mig runt halv 2 och vi åkte till Handen för att kolla lite på mellandagsrean. Hittade lite små saker.
  • The Omen (orginalet från 1976) för 49:- på Åhlens
  • Två par örhängen för 49:- på Ur & Penn
  • Ett par jeans på Vero Moda för 199:-
  • Massa hårsnoddar på Glitter för 58:- (inte rea dock, men ändå)

Resten av dagen har jag varit hemma, funderade på att åka till Johan men det blev inte så. Åker dit i morgon och då ska vi titta på The Omen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback