En dag på dagis...

Kom hem från jobbet för drygt en timme sen. Regnade när jag slutade men jag gick hem ändå, mina skor blev dyblöta. Men, men.

Idag när jag kom dit var det bara Lena där innan och några av barnen. Då var det frukostdax för dem och sen utelek. Vi var inte ute så länge idag eftersom det regnade och alla var frusna. Så när de flesta hade kommit och några av barnen skulle ha "tema" så gick vi in igen. Catrine var hade "temat" så jag var ensam på avdelningen men det gick bra. Det är ganska lugnt på den avdelningen, inte lika många barn och så. Lagom till lunch kom Catrine tillbaka och jag gick till matsalen med de äldre barnen. Efter lunch satt jag och spelade Fia med Knuff med några barn men fick avbryta det för att reda ut ett bråk. Vi var på Nemo/Blunder i A-vingen efter mellanmålet då vi skulle vara så få personal till alla ungarna. Satt och läste sagor för några stycken i en soffa, kommer inte ihåg hur många sagor det var. Gick hem vid 16, skulle bara ha jobbat till kl 15 men de frågade om jag kunde stanna en timme extra då det var ont om personal så, why not?

I morgon jobbar jag 13-16:30 så det ska bli skönt att börja lite senare och då kan jag åka till Johan idag utan att behöva åka jättetidigt imorgon. Men på fredag jobbar jag förmiddag, 7-11, inte så farligt att gå upp vid 6 om jag ändå slutar vid 11 och är hemma innan 12.

Nu ska jag packa min väska men lite nödvändiga saker.!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback