Skärtorsdag och långfredag

Idag ska man ha tråkigt om man ska följa vad påsken egentligen handlar om. Idag var den dagen Jesus hängde på korset. Men, men det är ju inte så längre att allt är stängt och så..

I onsdags jobbade jag mellan 7:30-15:45 åkte hem och packade lite sker innan jag åkte in till stan och mötte Mulika. =) Det var ett tag sen vi träffades så det var kul, vi gick på bio och såg "No country for old men". Den var lite annorlunda, väldigt lite dialog i den. Efter filmen åkte jag hem till Johan, det var mysigt. Somnade ganska fort på kvällen, vaknade en stund efter att Johan åkt till jobbet. Igår pluggade lite teori innan jag åkte hem. Gillade vädret, i alla fall norr om stan. När jag satt på tåget började det snöa när jag kom till Handen ungefär. Satt och pluggade på hela tågresan, när man ska sitta i en timme kan man ju lika gärna utnyttja den till något bra. På kvällen var det Skärtorsdagsmässa i Västerhaninge kyrka, det var mysigt. Har aldrig varit på någon påskmässa förut så, och i morgon ska vi sjunga Påsknattsmässan i Tungelsta. Igår kväll kom även farmor, farfar, Martin och Leo hit. De ska vara här över helgen så.

Idag har det snöat! Fick övningsköra till Maxi och tillbaka, gick riktigt bra med tanke på att jag inte hade kört i snö förut. Har suttit lite vid datorn och gjort lite teori, jag är bra på alla skyltar men sen ska man ju kunna allt annat också.. I kväll ska jag, Johan, Elin och Jonta till 80's har vi tänkt.. Det ska bli kul, var ett tag sedan jag var ute.

GLAD PÅSK!!

image111

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback